Asistență pentru deficiență mintală severă

Venind în sprijinul elevilor, dar şi al părinţilor şi comunităţii, în oferta de servicii a instituţiei noastre sunt şi serviciile de asistenţă socială, astfel:

 

Sprijinirea şi consilierea elevilor şi a familiilor acestora în rezolvarea problemelor şi conflictelor sociale:

  • apărarea drepturilor copilului
  • reprezentarea intereselor copilului în orice situaţii de conflict social
  • evaluarea continuă a relaţiilor sociale ale copilului şi familiei acestuia
  • urmărirea asigurării asistenţei medico-sanitare
  • informarea si consilierea socială pentru parinţii cu acces limitat la resurse şi servicii
  • oferirea de asistenţă şi consiliere socială copiilor proveniţi din familiile aflate în situaţie de criză sau în situaţie de risc

Colaborarea continuă cu ceilalţi specialişti din cadrul procesului instructiv-educativ

  • participarea alături de ceilalţi specialişti din unitate la organizarea şi desfăşurarea procesului instructiv-educativ
  • urmărirea integrării copilului în colectivul clasei şi al şcolii
  • implicarea comunităţii locale în vederea prevenirii abandonului şcolar prin iniţierea de parteneriate cu diverse instituţii şi organizaţii
  • oferirea de sprijin şcolar copiilor şi susţinerea acestora în vederea recuperării “golurilor” la învăţătură sau îmbunătăţirii situaţiei şcolare
  • susţinerea copiilor cu rezultate bune la învăţătură în vederea menţinerii şi creşterii acestor performanţe
  • implicarea activă a părinţilor în procesul instructiv-educativ
  • informarea elevilor şi părinţilor legată de opţiunile de reorientare şcolară

Intervenţii individualizate

  • completarea dosarelor elevilor cu datele şi actele care lipsesc
  • realizarea anchetei sociale a copilului la intrarea acestuia în şcoală şi urmărirea modificărilor apărute în viaţa socială a acestuia
  • informarea părinţilor sau a persoanelor responsabile de copil asupra comportamentului social al acestuia în cadrul instituţiei
  • elaborarea şi completarea unei fişe individuale privind intervenţiile sociale asupra copilului şi a  familiei acestuia
  • sesizarea comisiilor abilitate în vederea reorientării elevilor
  • analiza şi ţinerea evidenţei copiilor instituţionalizaţi

Colaborarea cu următoarele autorităţi şi instituţii:

  • Autoritatea Tutelară
  • Primărie
  • Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului
  • centrele de plasament
  • centrele de zi şi atelierele protejate
  • organele de poliţie
  • cadrele medicale din dispensare şi din unităţi spitaliceşti
  • unităţile de învăţământ
  • alte servicii publice de specialitate
  • organizaţii nonguvernamentale