Integrare

Prin experienţa acumulată de-a lungul anilor, am reuşit să dezvoltăm programe eficiente de consiliere, adecvate atât elevilor şi familiilor acestora, cât şi cadrelor didactice, astfel:
 
Consilierea elevilor

  • desfăşurarea de activităţi de stimulare în plan cognitiv-comportamental, afectiv-motivaţional a elevilor cu deficienţe severe şi asociate.
  • elaborarea de programe de intervenţie personalizate (PIP) care să contribuie la îmbogăţirea instrumentală şi la învăţarea mediată în zona proximei dezvoltări
  • întărirea Eu-lui şi a încrederii în forţele proprii, a autonomiei şi independenţei persoanei
  • asistarea copilului pentru a-şi dezvolta interesele sociale, de cooperare şi comunicare cu ceilalţi
  • sprijinirea copiilor în vederea asumării propriei responsabilităţi
  • managementul situaţiilor critice: eşec şi abandon şcolar, conflict şi violenţă, forme de abuz emoţional, verbal, fizic, stres, consum de tutun, alcool
  • formarea abilităţilor de rezolvare a problemelor şi de luare a deciziilor
  • dezvoltarea capacităţii decizionale prin învăţarea unor modalităţi de a ierarhiza priorităţile
  • sprijinirea în formularea de scopuri specifice şi măsurabile care pot fi observate din punct de vedere comportamental
  • învăţarea de proceduri specifice în vederea adoptării unui nou comportament dezirabil

Planificarea carierei

  • oferirea de informaţii legate de ofertele educaţionale şi de formare şi de oportunităţile pieţei muncii
  • stimularea elevilor să opteze pentru domenii profesionale în concordanţă cu cerinţele socio-profesionale, posibilităţile şi aspiraţiile proprii
  • informarea părinţilor cu privire la posibilităţile de formare ale elevilor

Consilierea părinţilor

  • înţelegerea nevoilor şi a comportamentului copiilor
  • ameliorarea relaţiei cu propriii copii
  • sprijinirea şcolii în educaţia copilului
  • găsirea unor modalităţi de ameliorare a efectelor evenimentelor familiale stresante (divorţ, deces, abandon, abuz de substanţe, boli etc.)

Consilierea cadrelor didactice

  • identificarea şi utilizarea unor metode de cunoaştere a elevilor
  • asigurarea echilibrului între cerinţele şcolare şi posibilităţile elevilor
  • identificarea cauzelor inadaptării şcolare
  • optimizarea relaţiei şcoală-elev
  • implementarea/aplicarea PEP/PIP vizând deprinderile de gândire

Intervenţie psihopedagogică în şcolile de masă

  • evaluarea şi şcolarizarea elevilor orientaţi de la învăţământul public aflaţi în situaţie de risc/eşec şcolar sau cu grave şi evidente dificultăţi de învăţare
  • orientarea elevilor cu CES spre învăţământul integrat în acord cu principiile psihopedagogice care fundamentează integrarea şcolară şi socială a copilului aflat în dificultate
  • certificarea nevoii de cadre didactice de sprijin în şcolile de masă
  • informarea cadrelor didactice de sprijin (CDS) şi a celor din şcolile de masă despre modificările legislative apărute referitor la integrarea copiilor cu CES în învăţământul public